Vi kan alltid bli bättre!

En gång i månaden skickar vi ut ett mail till våra kunder där vi ber dem berätta om de är nöjda med oss, eller om det finns saker vi kan göra bättre. Vi blir förstås väldigt glada när du som kund ger oss högsta betyg — men vi vill också veta om vi någon gång inte lever upp till dina förväntningar. Det är vår chans att utvecklas och förbättras! Målet är förstås 100 procent nöjda kunder.

Trygghet som kund

HomeMaid finns till för att vi behövs. Du som kund är vår givna utgångspunkt; vårt uppdrag är att göra ditt liv lite bättre, lite renare. Du kan alltid känna dig trygg med oss i ditt hem och veta att vi respekterar dina önskemål och din integritet. Vi skriver sekretessavtal med våra medarbetare och gör utdrag ur belastningsregister. Alla medarbetare utbildas, både praktiskt och teoretiskt. Dessutom finns våra områdesansvariga och teamledare tillgängliga och följer upp kontinuerligt. Skulle det trots allt hända något oförutsett så träder vår ansvarsförsäkring i kraft.

Nöjd kund-garanti

Eftersom vårt mål är branschens högsta kundnöjdhet så finns vår Nöjd kund-garanti. Den innebär att om du upptäcker att vi inte levererat på topp, så är det viktigt att du meddelar oss. För då vill vi åtgärda det med en gång. För oss är det en chans att ständigt bli bättre, så att vi når målet: 100 procent nöjda kunder, 100 procent av tiden.

Kvalitetssäkring

Kvalitet är den viktigaste (men inte den enda) faktorn bakom hög kundnöjdhet. För att säkerställa kvaliteten i vår tjänsteleverans arbetar vi regelbundet med:

  • Kvalitetskontroller. Dagligen utför vi dussintals kvalitetskontroller. Dessa görs för att säkerställa kvalitet och kontinuitet i vår leverans. Oavsett var i landet kunden befinner sig eller vilken serviceassistent som varit i tjänst, ska vår kund kunna känna sig trygg i vetskapen om att få samma högkvalitativa tjänst.
  • Utbildningar. Resultatet av våra kvalitetskontroller ligger till grund för våra vidareutbildningar. Dessa kan innefatta allt från teknik till ergonomi till kemikaliehantering. Vi vet att för en långsiktigt god leverans måste vi investera långsiktigt i våra anställda.
  • Kundkommunikation. På HomeMaid är vi väl medvetna om att vår upplevda kvalitet också är direkt kopplad till vår lyhördhet för önskemål och flexibilitet när något behöver ordnas utanför det ordinarie schemat. Därför strävar vi alltid efter att vara tillgängliga för våra kunder och anpassa oss efter inkommande önskemål.

Självklart löser vi det!

Kvalitet är något du som kund självklart ska förvänta dig av en leverantör. Därför kan vi inte bara förlita oss på den goda kvaliteten i vårt arbete för att våra kunder ska bli nöjda. Vi ska inte bara möta dina förväntningar — vi ska överträffa dem. När kommunikation, kvalitet och engagerade anställda samspelar, när våra serviceassistenter känner kunderna så väl att de lär sig vilka små detaljer som betyder extra mycket, och när våra områdeschefer vet när det är dags att boka in en extra storstädning. Då har vi nått hela vägen fram. Vi ska vara så flexibla i vårt bemötande av kundens behov att frasen ”Självklart löser vi det” är vad våra kunder förknippar med HomeMaid.