Uppgifter om din bostad

Ansvar, kvalitet och hållbarhet

Viktigt på riktigt – vår syn på hållbarhet
HomeMaid är ett företag som tar hållbarhetsfrågorna på allvar. Det handlar inte bara om att välja miljövänliga produkter eller att följa gällande miljölagstiftning. Vi går gärna ett steg längre än vad miljölagstiftningen kräver. Vi har t.ex ersatt icke-nedbrytbara plastpåsar i vår drift med helt komposterbara sådana, gjorda av stärkelse. Vi vill gärna hjälpa till att minimera "plastförgiftningen" i haven. Därför stödjer vi aktivt Sea Shepherd och Clean Ocean Array

Som en av de större aktörerna i vår bransch kan vi verkligen göra skillnad. Vi väljer material och metoder som ger minsta möjliga miljöpåverkan, många gånger mer skonsamma för miljön än de du köper i dagligvaruhandeln. Vi städar smart och slösar inte på resurser i onödan.

Hållbarhet ett helhetsansvar
Hållbarhet innebär också att vi som företag, arbetsgivare och leverantör tar ett helhetsansvar, där vi väger in såväl miljörelaterade som sociala och ekonomiska aspekter. HomeMaid har kunnat växa genom att hålla hårt på – vår kvalitet. Allt vi gör hänger ihop och kvalitetsbegreppet är genomgående i vårt dagliga arbete, i våra relationer med medarbetarna, i vårt miljöarbete och i vårt ansvar gentemot dig som kund. Vår ansvarspolicy finns dokumenterad i instruktioner och förhållningssätt.

Vårt ansvar som arbetsgivare
Långsiktig hållbarhet och kvalitet handlar inte minst om våra medarbetare! De är vår viktigaste tillgång. Att de mår bra och trivs är en förutsättning för att vi ska kunna leverera det vi lovat dig. Därför är det en självklarhet för oss att ha goda arbetsvillkor och rättvisa löner. Lika självklart är det att vi inte bara följer kollektivavtalen. Som medlem i arbetsgivareorganisationen Almega, har vi tecknade kollektivavtal med försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Det kan verka självklart men är tyvärr något som inte alla företag tar på lika stort allvar.

Vårt ansvar mot dig som kund
HomeMaid finns till för att vi behövs. Därför är det du som kund som är vår givna utgångspunkt. Du ska känna dig trygg med att släppa in oss i ditt hem och lita på att vi respekterar dina önskemål och din integritet. Vi skriver sekretessavtal med våra medarbetare och gör utdrag ur belastningsregister. Alla anställda utbildas, både praktiskt och teoretiskt. Dessutom finns våra områdesansvariga och teamledare tillgängliga och har kontinuerlig tillsyn. Skulle det trots allt hända något oförutsett, träder vår ansvarsförsäkring i kraft. Vi vill givetvis att du ska vara nöjd med våra tjänster. Därför finns också vår Nöjd kund-garanti. Om du upptäcker brister i vårt arbete, är det viktigt att du meddelar oss, så att vi kan åtgärda det med en gång.


Visst kan vi bli bättre!
Vi är stolta över det vi gör och över våra medarbetare, många av dem stannar hos oss länge. Och våra årliga kundmätningar visar att vi tänker rätt. Självklart kan och vill vi ändå bli bättre och utvecklingen går hela tiden framåt. Vi tar gärna emot dina synpunkter när det gäller kvalitet, säkerhet och hållbarhet. Hör av dig till oss!